Ma Rainey's Black Bottom

小舞台嘅大張力

而家改編自舞台劇嘅電影睇落煥發咗第二春

以下內容會有劇透,請注意

故事嘅背景係喺美國上世紀20年代,黑人嘅地位有少少嘅提升,南方嘅黑人更多地前往北方揾食。

被譽為"mother of blues"「藍調之母」嘅Ma Rainey,喺南方有好多黑人fans,深受大家喜愛。佢都順應潮流,來到北方發展,但呢度同南方好唔同,潮流、品味都唔同,所以佢嘅演出相對嚟講就冇咁火爆了。



Ma有專用嘅樂隊為佢服務,一樣係全部黑人,四個男人,三個都係中年;一個係好後生嘅Levee,追逐潮流,貪圖女色。



第一幕,有唱片公司揾Ma錄歌,佢叫樂隊先去,自己故意遲到,慢慢再等自己嘅外甥開車過去[yep,就算幾有錢幾有名都好,嗰陣冇人會畀黑人搭車]。band到咗之後,就被安排到地下破舊嘅練樂室,四個人就一邊練一邊傾偈。

Levee得到唱片公司老闆嘅賞識,叫佢創作歌,應承等佢夾到band之後幫佢錄製唱片,更加批准咗呢次Ma嘅曲採用佢嘅風格,所以得意洋洋;另外三個人就一直話,風格係由Ma決定,唱片公司講乜都冇用

跟住講到各自悲慘嘅人生:Levee細個嗰陣母親被十幾個白人趁屋企冇男人侵犯,父親帶佢哋搬走之後返嚟復仇,殺左幾個人先死;一個荒廢咗大半生,而家企圖喚醒所有嘅黑人一齊去反抗去爭取自己嘅權益;一個係結婚之後,老婆跟咗教堂嘅人走;最後一個講咗黑人神父喺火車站被一堆白人調戲侮辱,為咗求生迎合佢哋跳舞嘅故事。大家嘅處境都好艱難,甚至而家,喺練樂室,又破又舊,唯一一道通往唔知邊度嘅門仲係鎖死嘅,出唔到去。



Levee從佢父親嘅故事入邊,學識咗點樣以假面目去對自己仇恨嘅人(佢父親笑住將自己嘅土地賣畀嗰班白人,後邊再返嚟復仇),學識咗先討好利用佢哋等自己發達先,相信自己有才能,有光明嘅未來,以後出咗唱片之後會爆紅,唔再係小樂隊嘅小號手。其他人始終覺得唔可取,建議佢留低,咪話走就走。



姍姍來遲嘅Ma終於到了,結果喺路口出咗車禍,兩部車撞埋一齊,見到佢係黑人,警察就相信咗另一個白人車主嘅講法,話佢唔講道理,仲要喺傾數嘅時候整跌人,要帶佢哋三個人去警局調查。呢個時候,唱片公司嘅白人經紀人出面,室咗啲錢畀警察,搞掂件事。

Ma佢哋三個直接被請到環境非常好嘅一樓錄音室[講明Ma嘅地位比樂隊要高],Ma更加係到處不滿,任性甚至可以話唔講理:例如話間房好熱要吹風扇,當自己屋企噉着住拖鞋行嚟行去,堅持要自己有漏口嘅外甥講開場白,冇可樂飲就唔唱歌……

呢啲行為令到唱片公司嘅老闆好嬲,喺二樓嘅錄音控制室激到扎扎跳,經紀人就樓上樓下不斷往返[界限感十分地明顯],儘量滿足Ma嘅需求。[因為睇在錢嘅份上,忍,就狂忍]



Ma叫人去買可樂,自己一邊吹住風扇,一邊同樂隊嘅元老級領隊傾偈,從佢嘅説話入邊,我哋睇到咗一個偉大音樂家對於音樂嘅熱愛同堅持,始終認為Blues唱嘅係生活,生活唔可以缺失音樂,否則會非常空虛;而白人唔能夠明白,所以會中意時髦化嘅改版舞曲。自己嘅任性係刻意做出嚟嘅,為咗刁難呢班當自己係生錢工具嘅白人(就算經紀人好似幾關心佢,實際只請過一次去佢屋企,而且係為咗喺佢嘅一班白人fri面前唱歌),自己矜貴嘅只有嗰把聲,所以要趁未錄完歌未簽授權書之前好好地玩餐飽,當然,呢種整蠱都係有限度嘅,唔可以徹底反面,歌仲係要錄,字仲係要簽。相當於一種賭博,賭對方會繼續容忍



Levee睇上咗Ma嘅女朋友[yep,女朋友],個個都睇得出嚟;而呢個女仔亦都對Levee有意思,所以會跑到樓下揾佢偷情



漏口ng好幾次,千辛萬苦錄好一張碟之後,老闆發覺錄音設備出咗問題,Ma非常火滾,即刻走人,經紀人一路追出門口,好言相勸,先噅到佢繼續錄。最後錄完了,Ma輪流贊咗樂隊嘅成員,除咗Levee,講佢冇按自己嘅風格嚟表演,多咗啲唔應該有嘅旋律;Toledo就話,我中意點就點,覺得噉樣吹會更多人中意聽,硬頸到點都唔肯低頭,Ma都一意孤行,炒佢魷魚[都有一種公報私仇嘅意味:『想溝我嘅女人?唔可以!』]



Levee話走就走,一個人落返去樓下,開始迷惘同擔憂,仲有憤怒,係噉撞個門,蠻力之下必有所得——見到自己喺洞底下[唔難理解,因為喺地下,樓上一層先係馬路,之前都有個鏡頭提示:經紀人喺路邊等Ma嚟嘅時候,從井下邊傳來演奏音樂嘅聲音]



事已至此,仲有什麼辦法?唯有將希望寄託於唱片老闆嘅承諾。但老闆為樂隊結算工資之後(呢度都有一個需要注意嘅點,老闆樂意為黑人提供現金而唔係支票,呢個係我唔點理解嘅,猜測可能係Ma叫佢噉做?雖然經紀人有聽到佢哋嘅聲音而且應承幫佢哋再講下叫老闆發現金。呢個都好現實,喺當時,黑人攞住支票,好容易被人認為係偷嚟嘅),Levee追住揾佢,(而且係關上地下室個門)。老闆就話,「我認為你首歌唔會有人中意,不過我可以畀你5dollar一首歌嘅費用」,跟住數咗錢放落佢嘅衣袋中。Levee徹底失望了,望住老闆行上路嘅背影,手上攞住自己時刻備身嘅小刀……



另外三個人其實都聽到佢哋嘅對話,所以當Levee行返落嚟,大家都唔點出聲。但當理性地想呼籲黑人一齊行動嘅嗰個人踩咗Levee對新鞋時,壓倒Levee嘅最後一根稻草——冇人真正關心佢,掏出小刀,激情殺人。佢嘅人生前途到此為止就真係冇咗了。



畫面嘅最後,係一班白人組成嘅樂隊演奏緊Levee譜嘅歌曲,但佢哋表演得好搞笑,唔係發自內心嘅,可以話諷刺意味十足







呢部電影,場景比較少,但其中嘅張力非常大,尤其係有大量嘅對白



Ma呢個角色,好多地方都有雙重嘅意味。一方面,佢被唱片公司剝削,錄一次得兩百美元,大頭當然就係唱片公司了;另一方面,佢又因為自己有噉嘅才能同名氣,而有勇氣去用故意刁難嘅方式去對抗。一方面,佢睇上去好唔講理,但實質上當黑白人種之間根本上好唔平等嘅情況下又點講理呢;另一方面,佢又會對自己人好好,同樂隊嘅人講心事講自己嘅想法,雖然人冇完人,佢炒Levee魷魚嗰下又好絕情。



至於Levee,不得不稱讚Chadwick Boseman嘅表演,下下到肉,啲眼神啲表情,一絕。Viola Davis演得都好好,不過冇咁亮眼,電影入邊嘅戲份相對嚟講少咗啲,聽講都係刪咗啲嚟凸顯Boseman嘅戲份。

佢細個嘅遭遇真係好慘,但8歲嘅時候,一個細路仔,喺噉嘅情況下,佢係冇辦法成長起身。daddy揾人復仇自己死咗,mommy信教但細路睇唔到上帝嘅作用所在,所以佢係唔信任何嘢,除咗自己,呢個都係佢點解隨身帶住小刀嘅原因,怕畀人傷害,但又唔會明顯表演出嚟話好驚,而且係聲稱自己一啲都唔驚。同時,佢根本就仲係一個天真嘅細路,老闆話佢有天分,請佢錄唱片就信到十足十,呢度唔係話老闆呃佢,而係,佢而家根本就係無名小卒,敢同Ma唱反調,老闆又點會幫佢呢?Ma先係可以幫佢揾大錢嘅人,誰重誰輕,一睇就明;但Levee係從未諗過呢個結果,將自己所有嘅希望寄託於其上,冇錯,佢的而且確係有創作流行舞曲嘅天分,但,太過天真而令到自己嘅結局走向悲慘。好多嘢,都係一種因果,如果佢細個有受到比較好嘅家庭教育,或者佢將來真係有可能會變得同Ma一樣咁紅,但,都係冇辦法

佢最後將刀揮向自己人,都反映咗好現實嘅一個事情,佢本質上都係驚白人。呢種同類相殘嘅例子,好多都係源於對其他欺壓嘅不滿,所以就向更弱者欺壓,無窮無盡,被毀同自毀嘅不斷發生,when to end







希望我哋有一日真係可以打破所有嘅不平等,a true love world